ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ : ΛΕΙΨΟΙ 01/06/2003

ΔΥΣΛΕΞΙΑ

 

 

                      Θείο δώρο                                               Η υπεροχή της διαφορετικότητας

 

 

Στους Λειψούς, το όμορφο νησί των Δωδεκανήσων, την 01/06/2003, ο Καθηγητής Μαθησιακών

Δυσκολιών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και γνωστών Πανεπιστημίων της Αγγλίας και των

ΗΠΑ,  Γεώργιος Θ. Παυλίδης, έδωσε διάλεξη με θέμα: «Δυσλεξία, Μαθησιακές Δυσκολίες και

Οφθαλμοκίνηση – Αίτια - Πρόγνωση - Διάγνωση και Αντιμετώπιση ».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Λειψών, τη συμβολή του Σχολικού

Συμβούλου της Ε’ Περιφέρειας Δωδεκανήσου Κ. Μινέττου Κωνσταντίνου  και του Δημοτικού

 Σχολείου Λειψών.

Ο Καθηγητής Γεώργιος Θ. Παυλίδης έχει διατελέσει πρόεδρος όλων των παγκόσμιων

 Συνεδρίων Δυσλεξίας από το 1983 έως και σήμερα.  Είναι εφευρέτης του Τεστ Οφθαλμοκίνησης

(Τεστ Παυλίδη), για την ακριβή Πρόγνωση - Διάγνωση της Δυσλεξίας.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή οι δυσλεξικοί αποτελούν  το 3-5% του πληθυσμού.

Παραδοσιακά, η δυσλεξία δεν ήταν δυνατόν να διαγνωστεί πριν τη Β’ Δημοτικού, γιατί βασιζόταν

σε ψυχο-εκπαιδευτικές δοκιμασίες (test) που απαιτούσαν τη γνώση ανάγνωσης και γραφής από

τον εξεταζόμενο. 

Με την επαναστατική μέθοδο του Καθηγητή Παυλίδη (Τεστ Oφθαλμοκίνησης), η οποία είναι

 αναγνωρισμένη διεθνώς, με διπλώματα ευρεσιτεχνίας και χρησιμοποιείται από γνωστά

 πανεπιστήμια, π.χ Harvard, Penn State, Columbia,  η διάγνωση επιτυγχάνεται από την

 προσχολική ηλικία.Η Οφθαλμοκίνηση δε σχετίζεται με την ποιότητα της όρασης,

αλλά φωτογραφίζει τη λειτουργία ή δυσλειτουργία του εγκεφάλου, δηλαδή τις νευρολογικές

του λειτουργίες. Όλες οι νευρολογικές  διαταραχές αντανακλώνται στην Οφθαλμοκίνηση,

γι’ αυτό και η δυσλεξία και η διάσπαση προσοχής  φωτογραφίζονται στην Οφθαλμοκίνηση

 καθώς και αυτές έχουν νευρολογική βάση.

Συνεπώς, το δυσλεξικό παιδί,  μέσω της έγκαιρης και ακριβούς διάγνωσης - δια του βιολογικού

τεστ της οφθαλμοκίνησης - δια της αποδοχής της κατάστασης, της κατανόησης και της θετικής

 αντιμετώπισης, κατά την είσοδό του στη σχολική μονάδα, αποδεδειγμένα ξεπερνά τα έντονα

μαθησιακά του προβλήματα, ιδίως με την αποτελεσματική μέθοδο αντιμετώπισης του καθηγητή

με πολυμέσα. 

 

Τι προτείνει ο Καθηγητής στους εκπαιδευτικούς;

Όπως είναι γνωστό, τα παιδιά και ιδιαίτερα τα δυσλεξικά παιδιά, είναι πολύ ευαίσθητα στην

απόρριψη και την αρνητική κριτική.  Είναι αναγκαίο, οι εκπαιδευτικοί συνειδητά να τονώνουν την

  αυτοεκτίμηση των δυσλεξικών παιδιών και να  αποφεύγουν τις αρνητικές και υποτιμητικές

εκφράσεις και παρατηρήσεις,  που μειώνουν την αυτοπεποίθηση,  τα κίνητρα και συνεπώς,

τη σχολική επίδοση. Είναι καλό να τονίζουν και επαινούμε τα σωστά, χωρίς να κατακρίνουν 

τα λάθη.  Επίσης, να επιβραβεύουν  την προσπάθεια ασχέτως αποτελέσματος, ώστε να

αυξάνουν το κίνητρο των δυσλεξικών για  προσπάθεια.

Η διάλεξη στους Λειψούς ολοκληρώθηκε με την ανοιχτή πρόσκληση του Καθηγητή

 Γεωργίου Θ. Παυλίδη προς όλους τους  επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και γονείς,

να συμμετάσχουν στο 5ο Παγκόσμιο Συνέδριο Δυσλεξίας, που θα πραγματοποιηθεί

στη Θεσσαλονίκη στις 23-27 Αυγούστου 2004, στο οποίο ο ίδιος θα προεδρεύει.

Εκεί, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν από κορυφαίους ερευνητές και καθηγητές

πανεπιστημίου από όλο τον κόσμο, για τα πιο σημαντικά και πρόσφατα επιστημονικά

ευρήματα που αφορούν τη δυσλεξία και τη διάσπαση προσοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την παρακάτω ιστοσελίδα:

 

                                                http://www.dyslexiacenters.gr/

 

 

 

 

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ : ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ Κ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ.Θ ΠΑΥΛΙΔΗΣ

 

 

Τελευταία τροποποίηση: 28/03/05